سردار علي علي‌اكبريان، فرمانده نيروي انتظامي استان يزد، سرانجام در نشست خبري با اصحاب رسانه يزد، در رابطه با پنچ قتل اتفاق افتاده در يزد گزارشي ارائه كرد و ابراز داشت: يكي از قتل‌ها در 21 خرداد ماه سال جاري در بلوار فقيه‌خراساني يزد رخ داد و طي آن قاتل يك زن به نام عصمت رسكي را به قتل رساند.
وي افزود: همين قاتل دو هفته بعد از اين واقعه سه نفر از اعضاي يك خانواده شامل پدر، مادر و دختر خانواده را با اسلحه كلاشينكف به قتل رساند اما براي گمراهي پليس شير گاز را در منزل مقتولان باز گذاشتند تا اجساد بر اثر انفجار بسوزند و اثري باقي نماند اما انفجاري رخ نداد و سرنخ قاتل در اين خانه از پوكه‌ها بر جاي ماند.
علي‌اكبريان يادآور شد:‌ پليس با هوشياري و انجام بازپرسي‌هاي مختلف رد قاتل را پيدا كرد و مشخص شد اين قاتل با مقتول اول، ارتباط داشته است و مقتول پس از اصرار براي ازدواج با قاتل به ضرب گلوله كشته مي‌شود.
وي ادامه داد: از آنجا كه گلوله شليك شده به اعضاي خانواده سه نفره و زن قتل اول يكي بود، پليس با انجام تحقيقات و بررسي‌هاي انجام شده موفق شد قاتل را شناسايي و دستگير كند.
علي‌اكبريان خاطرنشان كرد: قاتل با خانواده خواهرش خصومت شديدي داشته و پس از ورود به منزل وي با قساوت و بي‌رحمي تمام، خواهر، خواهرزاده و شوهرخواهر خود را قتل مي‌رساند.
وي انگيزه اين قتل‌ها را مسائل اخلاقي، اختلافات خانوادگي و سرقت اعلام كرد.
فرمانده انتظامي استان يزد همچنين در خصوص قتل دوم كه در استان يزد رخ داده است نيز بيان داشت: اين قتل در روز 12 تير ماه جاري و در حالي مقتول در محل كار خود حضور داشته، صورت گرفته است.
سردار علي‌اكبريان عنوان كرد: در اين قتل نيز فرد قاتل با شليك گلوله قرباني خود را به قتل رسانده و با صحنه‌سازي و به آتش كشيدن محل كار قصد داشته پليس را گمراه كند اما پليس با پيدا كردن جسد نيمه سوخته و انجام بررسي‌ها و آزمايش‌ها، متوجه مرگ مقتول بر اثر اصابت سه گلوله به بدن و سر قبل از سوزانده شدن مي‌شود.
قاتل اين قتل پس از بررسي پليس و كمتر از 12 ساعت شناسايي و دستگير شده است.
وي انگيزه اين قتل را نيز مسائل «اخلاقي» و «روابط غيراخلاقي» اعلام كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا